Er det mulig?

 

Jeg så denne videoen i går. Helt klart sjokkerende. Det utrolige er at jenta ikke har noen foreldre hun kan føle seg trygg på, de er begge like ille. Hva tror de de lærer datteren sin?

(Bakgrunnshistorien er at jenta hadde lastet ned EN sang fra nettet som hun ikke hadde betalt for, faren er en dommer og ser derfor veldig strengt på det å begå ulovlige handlinger – om det er aldri så små gjerninger. I Sambandsstatene er det ikke ulovlig å slå barna sine – så lenge en ikke lager merker på de.)

3 kommentarer

  1. OI, shit… så utrolig grusomt. Jeg har ikke ord jeg. Lurer på hvem som står for filming og publisering. Det er jo helt ille.

  2. Jenta tok selv opp dette og fire år senere la hun det ut på nett (det er hennes youtube-profil videoen ligger på).
    Problemet er at da hadde straffefristen gått ut, så mannen gikk fri. Selv hevder han at «det er så lenge siden det skjedde så det er helt uvesentlig». Jenta er bekymret for søsteren sin, som (så vidt jeg forstått) ikke en gang er tenåring men likevel har kontakt med den faren.

    Jeg bekymrer meg for at det mannen er dommer i familierettssaker, tilfeller der andre foreldre har slått og mishandlet barna sine. I slike tilfeller er det tilbøyelig å tro at han har dømt i foreldres favør når loven egentlig har vært på barnas side. Han skal verne om de svake… Men det er tydelig at han ikke er skikket til den jobben.

  3. Ja, helt klart. Det er virkelig urovekkende. Sjokkerende.

Legg igjen en kommentar

