Fredag den 13de

thirteen

Vel, jeg ville ikke brydd meg om datoen i dag, hvis det ikke var for at lysepærene på så vel badet som i stuen plutselig er gått. Jeg har bare en lampe i stuen, det er sånn “jeg skal kjøpe meg noen fine lamper en gang i tiden”-prosjekt som aldri skjer. Men i dag var det mørkt gitt. På badet har jeg både lyserør og lampe, så det pleier være godt og lyst der. Ingenting er som å se alle porene i huden, å kunne se alle feil og svakheter som er ved den menneskelige kroppen i godt lys…

Nåja. Det blir spennende å se hva mer som skjer i dag. En riktig gledelig fredag den 13de alle sammen!

5 kommentarer

  1. Det ble iallefall en veldig bra dag for meg (ja, nå legger jeg meg straks, så da tør jeg si det) Etter en hei dundrende hodepine i går etter en h******* behandling på onsdag (med vondt skal vondt fordrives heter det visst) har jeg hatt en bedre dag (for nakke og hode) enn jeg har hatt på veldig lenge. Deilig. Personlig har jeg ingen tro på slike lykketall og ulykkestall. Men det er jo litt morsomt allikevel da.

    Så var det foresten noen nydelige perlemorsskyer du hadde fått knipset i dag. Kjedelig med kameraet, men det ble bra allikevel :-)

    • Nei, ja, jeg har heller ingen tro på slike ulykkestall. Men en kan jo ikke unngå å legge merke til det. Dog går jeg ikke under stiger. Så en svak overtro har jeg vel likevel.
      Supert at du fått slippe smerten litt! Det er så godt når den endelig slipper når man har gått med den en tid.

  2. Jepp… skal innrømme at det er en del ting jeg prøver å unngå jeg også. Mamma nektet å ta livet av edderkopper fordi hun mente det betø ulykke… og jeg klarer ikke jeg heller. Jeg prøver også å ikke gå på kumlokk… jeg vet egentlig ikke om det betyr ulykke eller ikke, jeg bare fikk det for meg da jeg var liten at det var om å gjøre å ikke gjøre det. Da kan jeg jo ikke begynne å gå på dem sånn uten videre :-)

    • Mh, edderkopper. Aldri likt. Støvsuger er en fin maskin til mer enn bare hybelkaniner. ;)
      Som liten fikk jeg lære meg at hvis man drepte en edderkopp ville det regne dagen etter. Bryr meg fint lite. Ser jeg en edderkopp innendørs så er det frem med støvsugeren… *sjlopp*, problem borte. ;)

  3. Liker dem ikke jeg heller. Da jeg bodde hjemme, var det alltid godt å ha mamma der, for siden hun mente hardnakka at de ikke skulle drepes, så fikk hun vær så god å sørge for å få dem fjerna, og det gjorde hun. Det var nok å gjøre meg en liten bjørneteneste. Jeg ble så bortskjemt på akkurat det, at jeg har enda ikke lært meg å forholde meg normalt til det. (edderkopper og vepser er det ekleste som fins) Jeg får fjernet dem altså, men liker det ikke. Støvsuger… grøss og gru, skal de samle seg inni der og formere seg der da? Nei, her er det syltetøyglass og ut i det fri.

Legg igjen en kommentar

