Moderate vs. ekstreme

IMAG0011

 

 

Jeg så et helt fantastisk fenomen på himmelen i dag. Jeg bare måtte få tatt bilde av det, men alt jeg hadde var mobilen min. Trist fjes

En ser litt av fenomenet i midten av bildet. Det var massevis av “regnbuer” i skyene på himmelen. Det var enda mer fargerikt enn det ble på mobilbildet. Alle de hullene en ser i skyene på bildet var dekket med regnbuens alle farger. Det var så nydelig!

Selvfølgelig ble ikke bildet bedre, det er jo fredag den 13de i dag. Smilefjes som rekker tunge

 

Nåh. Yusuf Kadra (jenta som avslørte imamer her i Norge som støtter omskjæring av jenter – og ønsker at jenter skal frivillig la seg omskjæres) har skrevet et innlegg i VG i dag.

21 år gamle Louiza Louhibi sjikaneres på det groveste etter at hun sto fram som voldtektsoffer. Hun trakasseres på sosiale medier av religiøse ekstremister som er mer opptatt av at hun har forlatt islam enn budskapet hun bringer i voldtektsdebatten.

Yusuf Kadras budskap, slik jeg oppfatter det, er at ekstremister er idioter og det er idiotisk å støtte ekstremister. Men det er det dessverre de som gjør. I frykt for at høyre-siden skal trekke paraleller mellom ekstremister og muslimer så ønsker venstresiden at en skal tie om (muslimske) ekstremister. En skal ikke kritisere de, for da trekkes det en paralell mellom dem og moderate muslimer.

Her er jeg både oppgitt og frustrert. Det har jeg vært lenge. Det gikk da fint an å sette en stopper for kvinnelig omskjæring, det gikk fint an å kritisere de ekstreme elementer som støttet det, og likevel få frem at moderate muslimer er ikke slik.

Ekstremister ødelegger samfunn. Uansett om de er kristne, politiske, muslimske, jødiske, eller hva som.

Legg igjen en kommentar

