Høyresidens sympati med de prostituerte

Vei opp fjellet

Christina: »Jeg gik i medierne og fortalte om prostitutionens lyksaligheder, da jeg var i prostitution. Det var et kæmpe selvbedrag, jeg brugte for at overleve. Jeg har mange gange siden undret mig over diskussionen om rettigheder. Ville jeg have undgået PTSD, hukommelsestab, depression, søvnforstyrrelser og generel angst, hvis jeg havde haft ret til at blive tilset af en sundhedsmedarbejder hver 14. dag eller stået i fagforening og haft ret sygedagpenge? Nej. Sexkøbere adskiller sig fra andre mænd på kun ét punkt: De kan retfærdiggøre over for sig selv, at det er o.k. at købe sex. De var ynkelige, når de mente, de havde ret til at gå ombord i mig, fordi de betalte for det. De retfærdiggjorde deres handlinger ved at sige: »Nej, hvor er det fedt, at du er så stærk; jeg kunne aldrig have sex med en af de svage«. Jeg kunne da umuligt være en af dem, der var skadet. Hvor tog de fejl. At lade, som om man er stærk, er jo den måde, man sælger varen på«.

Vi er mange, der har måttet erkende, at prostitution ikke var et frivilligt og frigørende valg, men grænseoverskridende, voldeligt, ufrit. Vi mistede kontakten med os selv. For at kunne holde til det.

’Tilfredse sexarbejdere’ bliver behandlet med en sjælden ukritisk politisk korrekthed af medierne.

kilde: http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1917299/det-var-uvaerdigt-voldeligt-og-ufrit-at-saelge-sig-selv/

Hva er motivet til høyresiden når de viser så mye «omtanke» og synes så «synd» på de stakkars svake, fattige prostituerte? Er det det at de er svake og fattige som gjør at høyresiden synes så synd på de? Nei, så klart ikke. Når har «svak og fattig» vært ensbetydende med sympati fra høyresiden? Hva er motivet da? Når man lytter til argumentene som høyresiden kommer med så blir det jo veldig tydelig hva motivet deres er. «Få de prostituerte inn i ordnede former», det betyr at de vil at de prostituerte skal sykdomkontrolleres, skal få dusje mellom hver gang, slik at kunden møter en ren og frisk… «kundebehandler». Omtanken ligger ikke hos de prostituerte, omtanken ligger hos de menn som med penger og makt ønsker å utnytte svake og fattige kvinner.

1 kommentar

  1. Oj vad Bra Andreas! Här har du typiskt argumentation från högerhåll i den där stilen.Denna prostitutionslobbyism pågår ständigt med samma trötta och ihåliga argument. Jag och andra vänner so ofta kommenterar hos NBT deltar ivrigt i den här debatten. Nu tycker jag det är bäst att låta den ligga då jag inte vill ge den här lobbyisten mer uppmärksamhet. Luften tog ju slut för honom till sist vilket var bra. Synd du inte bloggar aktiv längre här men uppskattar alltid dina inlägg hos NBT! :)
    http://nyheter24.se/debatt/816376-bade-man-och-kvinnor-saljer-sex-lat-dem-gora-det

Legg igjen en kommentar